Management | HRM | Verantwoord Ondernemen > Management vaardigheden | Leiding geven

De Business Compositie
Hoe zakendoen volgens muziekprincipes uw klanten in het hart raakt en uw organisatie meer succes brengt





Auteur(s)    Floris Hurts
Jaar    2015
Druk    1
Aantal pagina's    192
ISBN    9789023254386
Afbeelding    in hoge resolutie
   Informatie over digitaal lezen
Onze prijs: €19,95
Leverbaar: Direct
Bestel
Voor docenten: Docentenservice  
Beschrijving
Inhoudsopgave
Recensies

Customer experience - de klantervaring - wordt steeds belangrijker in de strategie van bedrijven en instellingen. Het verbeteren daarvan vraagt om aansprekende concepten en een overtuigende uitvoering - elke keer opnieuw. Voor muziekmakers is dat core business: hun toekomst staat direct op het spel wanneer zij hun publiek niet weten te raken. Dit boek laat zien wat ondernemers, marketeers, accountmanagers, leiders en hun teams kunnen leren van hoe componisten, dirigenten, producers en musici mensen treffen, ontroeren en in beweging brengen.

De Business Compositie zet u aan het denken. En zet u aan tot doen. Met tientallen verrassende parallellen tussen het creŽren van overtuigende muziek en prestaties leveren waar klanten enthousiast van worden. En met bruikbare inzichten en modellen voor het creŽren van unieke en toch herhaalbare klantervaringen met behulp van eigen 'zakelijke composities'. Herkenbare voorbeelden laten zien wat deze benadering in de praktijk oplevert. U ontdekt hoe heldere businesscomposities leiden tot betere afstemming tussen leiders en volgers, tot meer harmonie tussen solisten en ondersteuners, tot meer gedrevenheid in de uitvoering en versterking van het effect op de klant.

De Business Compositie geeft nieuwe inspiratie om uw bedrijfsstrategie te vertalen in indrukwekkende optredens, waarmee uw organisatie meer klanten raakt, meer toegevoegde waarde creŽert en effectiever reageert op wisselende marktomstandigheden. Dat leidt tot beter resultaat.

Floris Hurts is een ervaren business consultant, gastdocent, spreker en auteur met een passie voor klantgedreven dienstverlening. Hij werkt met commerciŽle en maatschappelijke organisaties aan het vernieuwen van hun toegevoegde waarde voor klanten en het versterken van hun marktpositie. Hij schreef ondermeer De Onmisbaarheidsfactor, genomineerd voor de marketingliteratuurprijs 2006. Zijn colleges over klantgedreven strategie en ontwikkeling van serviceconcepten voor verschillende postacademische leergangen hebben al honderden leiders en managers in bedrijven en instellingen geÔnspireerd.



Voor we beginnen

DEEL I EXPOSITIE

1. De compositie van zakendoen
1.1 De opvallende gelijkenissen tussen muziek en zakendoen
1.2 Eťn opvallend verschil
1.3 De businesscompositie ontleed

2. Waarom en hoe u van businesscomposities kunt profiteren
2.1 Wat muziek teweegbrengt bij luisteraars is wat bedrijven teweeg willen brengen bij klanten
2.2 Composities met merklading
2.3 Wat mis kan gaan zonder businesscomposities
2.4 Van waardedisciplines naar klanteffecten

3. Tussen missie, strategie en uitvoering
3.1 Missie versus compositie
3.2 Strategie versus compositie
3.3 Concept versus compositie
3.4 De businesscompositie als medicijn tegen de pijn van verandering

DEEL II DOORWERKING

4. Uw organisatie als orkest
4.1 Formaat telt (tot op zekere hoogte)
4.2 Professionele houding en samenwerking

5. Sterke businesscomposities creŽren
5.1 Alles draait om ervaringen geven
5.2 Waar composities vandaan komen
5.3 Waarom verwondering zin heeft
5.4 Wat businesscomposities sterk maakt
5.5 Transformerende titels
5.6 Van customer journey naar customer timeline
5.7 Korte en lange composities
5.8 Partituur en orkestratie
5.9 Businesscomposities inzetten voor innovatie
5.10 Repertoire samenstellen
5.11 Sleutelvragen voor businesscomponisten

6. Zorgen voor overtuigende uitvoeringen
6.1 Hoe stringent moet je zijn?
6.2 Inspiratie versus routine: iets unieks herhaalbaar maken
6.3 Hoe beperkingen creativiteit bevorderen
6.4 Beperkingen arrangeren
6.5 De juiste instrumenten kiezen
6.6 De omgeving kiezen en inrichten

7. Alle betrokkenen activeren
7.1 Rollen in plaats van functies
7.2 Rolverdeling in (management)teams en organisaties
7.3 De initiŽrende rol van de producer
7.4 De creŽrende rol van de componist
7.5 De ordenende rol van de arrangeur
7.6 De inspirerende rol van de dirigent
7.7 De sensitieve rol van het orkestlid
7.8 De coŲrdinerende rol van de sectieaanvoerder
7.9. De dragende rol van de solist
7.10 De enthousiasmerende rol van het publiek
7.11 De faciliterende rol van de achtergrondhelpers

DEEL III REPRISE

8. Het resultaat
8.1 Behoud van de waardebalans
8.2 Efficiency en impact
8.3 Voorkeur en winst
8.4 Waarde in een ander perspectief
8.5 De kracht van betrokkenheid
8.6 Gedrevenheid tot optreden
8.7 De gedeelde passie
8.8 De vruchten van de gedeelde ervaring

9. Terug naar de ziel van waardecreatie

Voordat u de zaal verlaat

Bronnen
Over de auteur
Register
 

Recensie toevoegen
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.

Beoordeling
Naam *
E-mailadres *   (wordt niet op de site getoond)
Titel *
Recensie *

(max. 1000 tekens)
* verplichte velden

2
1
Terug   Home  
   
 

Trefwoord






Aanraders


Erik de Haan, Yvonne Burger : Coachen met collegas

Arthur Bakker, Ilya Zitter, Simon Beausaert, Elly de Bruijn : Tussen opleiding en beroepspraktijk

Manfred te Grotenhuis & Anneke Matthijssen : Basiscursus SPSS

Ad van den Oord, Arjen van Witteloostuijn, Arjan van den Born, Pim van Klink : Game Changers