Lerarenopleidingen | Primair onderwijs > Rekenen

Congres Rekenen op Taal
Over de samenhang tussen taal en rekenen in de basisschool





Auteur(s)   
Jaar    2017
Druk    1
Aantal pagina's    0
ISBN    -
Afbeelding    in hoge resolutie
   Informatie over digitaal lezen
Onze prijs: €225,00
Leverbaar: 21 maart 2017
Bestel
Beschrijving
Inhoudsopgave
Recensies

Er zit meer taal in de rekenles dan je op het eerste gezicht zou denken. Leerlingen hebben taal nodig bij het lezen en begrijpen van teksten in de methode of toetsen en om te begrijpen wat de leraar en andere leerlingen zeggen. Leerlingen hebben ook taal nodig om mee te kunnen praten in de rekenles en bij het oplossen van opgaven. Veel leerlingen hebben moeite met taal en dus met rekenen.

Dit kan een hele uitdaging vormen voor leerkrachten. Volgens Bartjens en MeerTaal organiseren daarom voor de tweede keer in samenwerking met Uitgeverij Koninklijke van Gorcum dit congres. Een nieuw samengesteld programma met lezingen van auteur Jan Paul Schutten en onderwijsmedewerker Inez Veldman van museum Boijmans van Beuningen en tien keuzeworkshops geven u praktische handvatten om hier in de klas mee aan de slag te gaan.

Dagvoorzitters
Cathe Notten (Volgens Bartjens) en Joanneke Prenger (MeerTaal)



Kijk voor een compleet overzicht van het programma en de workshops op http://www.rekenenoptaal.nu/
 

Recensie toevoegen
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.

Beoordeling
Naam *
E-mailadres *   (wordt niet op de site getoond)
Titel *
Recensie *

(max. 1000 tekens)
* verplichte velden

2
1
Terug   Home  
   
 

Trefwoord


Congressen



Aanraders


Cathe Notten, Bronja Versteeg, Lisanne Martens : Leren rekenen, ook als het moeilijk wordt.

Mieke van Groenestijn, Ceciel Borghouts, Christien Janssen : Protocol Ernstige RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie

Wolf Brinkman, Elsje Miedema, Catrien Schreuder : Kunst = Taal en Rekenen

Mieke van Groenestijn, Gerjan van Dijken, Dolf Janson : Protocol Ernstige RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie MBO