Management | HRM | Verantwoord Ondernemen > Communicatie | Marketing

Zorgmarketing in de praktijk 2
Succesvol invoeren van marketing in de zorg





Auteur(s)    Sjors van Leeuwen
Jaar    2010
Druk    1
Aantal pagina's    196
ISBN    9789023246855
Afbeelding    in hoge resolutie
   Informatie over digitaal lezen
Onze prijs: €39,95
Leverbaar: direct
Bestel
Beschrijving
Inhoudsopgave
Recensies

Voor- en tegenstanders van marktwerking in de gezondheidszorg slaan elkaar al enige tijd om de oren met onderzoeken en rapporten waarin het succes of falen van marktwerking in de zorg wordt aangetoond. De uitkomsten verschillen, al naar gelang vanuit welk gezichtspunt of politieke overtuiging men naar de dagelijkse zorgpraktijk kijkt. De gezondheidszorg staat onverminderd hoog op de politieke agenda en dat verandert de komende jaren niet.

Dit tweede deel van Zorgmarketing in de praktijk geeft, zeker in samenhang met het eerste deel, een goed beeld van de stand van zaken van marketing in de gezondheidszorg en de marketinguitdagingen waarvoor zorgaanbieders zich de komende jaren gesteld zien. Net als in deel 1 passeren ook in dit tweede deel een groot aantal marketingthemaís de revue. Beide delen zijn overigens onafhankelijk van elkaar te lezen.

Dit boek bevat praktische handvatten voor het vergroten van uw marketingkennis, het realiseren van uw eigen marketingstrategie en het verbeteren van de markt- en klantgerichtheid van uw organisatie. Tevens bevat Zorgmarketing in de praktijk − deel 2 een groot aantal interessante praktijkcases en leerzame marketingvoorbeelden.

Zorgmarketing in de praktijk is bestemd voor iedereen die zich bezighoudt of te maken krijgt met het opstellen en uitvoeren van marketingplannen in de gezondheidszorg. Het boek bevat tal van nuttige inzichten en tips, en is ook zeer geschikt voor studenten in het hbo en wo.



Zorgmarketing in de praktijk, deel 2

Voorwoord

Leeswijzer

1 Van patiŽnt naar klant
2 PatiŽnt- en zorgmarketingervaringen uit de USA
3 Verschillende zorgmarkten, verschillende strategieŽn
4 Portfolioanalyse als basis voor scherpe keuzen
5 Concurrentievoordeel door marketingflexibiliteit
6 Relatiebeheerstrategie (CRM) in de zorg
7 Van trends naar nieuwe zorgproducten
8 Reputatiemanagement
9 Seniorenmarketing
10 Het nieuwe wonen voor nieuwe senioren
11 Zorghotel of hotel met zorg
12 Zorgmarketing voor de 1e lijn
13 Van Gezondheid 2.0 naar Zorgmarketing 2.0
14 Strategisch marketingplan in 10 stappen
15 Marktonderzoek in de zorg
16 Van visie en missie naar strategie
17 Elf geboden voor een sterk zorgmerk
18 Acht eigenschappen van marktgerichte organisaties
19 Marketingprojecten Portfolio Management (MPM)
20 Smart Marketing: houd het simpel!

Bijlagen:
Bijlage I Marketing Quick Scan: hoe marktgerichtheid is uw organisatie?
Bijlage II Zorgmarketing in Nederland: de stand van zaken

Literatuur

Over de Auteur
 

Recensie toevoegen
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.

Beoordeling
Naam *
E-mailadres *   (wordt niet op de site getoond)
Titel *
Recensie *

(max. 1000 tekens)
* verplichte velden

2
1
Terug   Home