Management | HRM | Verantwoord Ondernemen > Communicatie | Marketing

Zorgmarketing in de praktijk 1
Succesvol invoeren van marketing in de gezondheidszorg





Auteur(s)    Sjors van Leeuwen
Jaar    2010
Druk    3
Aantal pagina's    216
ISBN    9789023243250
Afbeelding    in hoge resolutie
   Informatie over digitaal lezen
Onze prijs: €33,95
Leverbaar: Direct
Bestel
Beschrijving
Inhoudsopgave
Recensies

Door toenemende marktwerking en kritischer wordende consumenten wordt ‘marketing’ steeds belangrijker voor organisaties in de gezondheidszorg. Zorgaanbieders moeten concurreren en nog beter inspelen op de wensen en behoeften van zakelijke en particuliere klanten. Zorgmarketing is daarbij een onmisbaar hulpmiddel.

In 'Zorgmarketing in de praktijk' passeren een groot aantal marketingthema’s de revue. Het boek geeft een actueel beeld van de stand van zaken van marketing in de gezondheidszorg en de uitdagingen waarvoor zorgaanbieders zich gesteld zien.

'Zorgmarketing in de praktijk' bevat praktische handvatten voor het opstellen en invoeren van een marketingstrategie. Het boek legt de link tussen theorie en praktijk, tussen strategie en implementatie en tussen denken en doen, en helpt zorgorganisaties om marktgerichter, klantgerichter en succesvoller te worden. Het boek bevat meer dan honderd marketingvoorbeelden van een breed scala aan zorgverleners.

'Zorgmarketing in de praktijk' is bestemd voor iedereen die zich bezighoudt of te maken krijgt met het opstellen en uitvoeren van marketingplannen in de gezondheidszorg. Het boek biedt tal van nuttige inzichten en tips, en is zeer geschikt voor studenten in het hbo en wo.

Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies en actief als onafhankelijk marketingadviseur in de gezondheidszorg. Hij begeleidt zorginstellingen bij het opstellen en uitvoeren van marketing-, CRM- en E-business-strategieën. Hij is verbonden aan verschillende opleidingsinstituten en initiatiefnemer van het Zorgmarketingplatform.

Recensie van Zorgmarketing in de praktijk 1
Recensie Peter Vermeulen op managementboek.nl



Zorgmarketing in de praktijk

1 Marketing in de zorg vraagt speciale aanpak

2 Heldere bedrijfsstrategie vormt de basis

3 Analyseren van de markt en omgeving

4 Bouwstenen van zorgmarketing

5 Merkstrategie essentieel bij zorgmarketing

6 Accountmanagement voor de zakelijke markt

7 Klantsegmentatie en klantgroepen

8 Klanten winnen en houden in de zorg

9 Succesvol innoveren in de zorg

10 Ontwikkelen van nieuwe zorgproducten en -diensten

11 Zorgdomotica als marketinginitiatief

12 Toenemende kansen door elektronisch zakendoen

13 Marketingprofessionals aan het woord

14 Fundamenten voor bedrijfsstrategie en marketing

15 Praktische marketingtips

Onderzoek ‘Wie houdt zich bezig met zorgmarketing?’

Begrippenlijst

Literatuur

Over de Auteur
 

Recensie toevoegen
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.

Beoordeling
Naam *
E-mailadres *   (wordt niet op de site getoond)
Titel *
Recensie *

(max. 1000 tekens)
* verplichte velden

2
1
Terug   Home