Pedagogiek

  

Pedagogiek



      Anouke Bakx, Esther de Boer, Maartje van den Brand, Ton van Houtert : Werken met begaafde leerlingen in de klas   Werken met begaafde leerlingen in de klas
Anouke Bakx, Esther de Boer, Maartje van den Brand, Ton van Houtert - 2016 - 192 p. - € 26,50
 
Passend Onderwijs voor alle kinderen zorgt er voor dat ook de ontwikkeling van de begaafde leerling de laatste jaren steeds meer aandacht krijgt. Het goed in kaart brengen van de onderwijsbehoeften van deze leerlingen blijft voor menig leerkracht een hele opgave, terwijl uitdagend onderwijs voor dez... Lees verder...

 Bestel 
     

      R. Reenders, W. Spijker, N. van der Vlugt : Spelend leren, leren spelen - Werkboek   Spelend leren, leren spelen - Werkboek
R. Reenders, W. Spijker, N. van der Vlugt - 2015 - 204 p. - € 36,00
 
Bekijk hier het eerste hoofdstuk!

Spelend leren, leren spelen heeft zich ruimschoots bewezen als gedragstherapeutische trainingsmethode
voor kinderen met problemen in het contact met leeftijdsg... Lees verder...

 Bestel 
     

      R. Reenders, W. Spijker, N. van der Vlugt : Spelend leren, leren spelen - Set   Spelend leren, leren spelen - Set
R. Reenders, W. Spijker, N. van der Vlugt - 2015 - 366 p. - € 67,95
 
Set van draaiboek voor trainers en werkboek voor kinderen

Bekijk hier het eerste hoofdstuk!

Spelend leren, leren spelen heeft zich ruimschoots bewezen als gedragstherapeutische trai... Lees verder...

 Bestel 
     

      Kitlyn Tjin A Djie en Irene Zwaan : Beschermjassen op school   Beschermjassen op school
Kitlyn Tjin A Djie en Irene Zwaan - 2015 - 112 p. - € 20,00
 
• Wat heeft een leerling die ‘anders’ is nodig om zich veilig te voelen in de klas?
• Welke rol speelt de leraar in het creëren van een aangenaam, ondersteunend en stimulerend leerklimaat?
• Hoe kun je aandacht hebben voor empathie en compassie in onderwijs?
• Op welke manier kunnen krachtb... Lees verder...

 Bestel 
     

      Herman de Jongh, Frans van Bussel, Mart Ottenheim : Natuur en techniek geven   Natuur en techniek geven
Herman de Jongh, Frans van Bussel, Mart Ottenheim - 2015 - 296 p. - € 42,00
 
Begin april verschijnt de derde herziene druk van deze uitgave. Klik op de hiernavolgende link voor meer informatie: Natuur en techniek geven 3e herziene druk

Het schoolvak natuur en techniek biedt... Lees verder...

 Bestel 
     

      Gertien Jasper, Mignon Hekkema : No-nonsense bewegingsonderwijs   No-nonsense bewegingsonderwijs
Gertien Jasper, Mignon Hekkema - 2015 - 176 p. - € 32,50
 
Niet ieder kind is even goed in sport. Om bewegingsonderwijs voor iedere leerling uitdagend te maken, moeten leerkrachten differentiëren in hun lessen.

Auteur Gertien Jasper kreeg op de lerarenopleiding regelmatig vragen van studenten om concrete handvatten voor differentiatie. Samen met Mign... Lees verder...

 Bestel 
     

      Ben Daeter : Verborgen hoogbegaafdheid   Verborgen hoogbegaafdheid
Ben Daeter - 2015 - 176 p. - € 15,50
 
Hoe kunnen leerkrachten voorkomen dat zij hoogbegaafdheid niet of pas heel laat signaleren? Over deze vraag is nog maar weinig gepubliceerd en Ben Daeter geeft in deze gids een aantal handreikingen. Hoogbegaafden vertellen zelf over het verborgen blijven van hun hoogbegaafdheid en welke impact dit h... Lees verder...

 Bestel 
     

      Tom Boves, Marijke van Dijk : Contact maken in het primair onderwijs   Contact maken in het primair onderwijs
Tom Boves, Marijke van Dijk - 2014 - 192 p. - € 30,00
 
Contact maken in het primair onderwijs helpt je om een geliefde, gezaghebbende en zelfverzekerde leerkracht te worden. Je leert professioneel om te gaan met kinderen en volwassenen. De auteurs focussen daarbij steeds op de vraag: hoe kun je zó presenteren en handelen dat anderen zich veilig b... Lees verder...

 Bestel 
     

      Robert Marzano & Wietske Miedema : Leren in vijf dimensies   Leren in vijf dimensies
Robert Marzano & Wietske Miedema - 2014 - 272 p. - € 35,50
 
Onze kennis van leerprocessen is de laatste decennia enorm toegenomen. De Amerikaanse onderzoeker Robert Marzano speelde daar een belangrijke rol in en ontwierp een praktisch model: Dimensions of learning. Daarmee kunnen leerkrachten lessen geven met activerende didactische werkvormen.
Lees verder...

 Bestel 
     

      Cathe Notten, Bronja Versteeg, Lisanne Martens : Leren rekenen, ook als het moeilijk wordt.   Leren rekenen, ook als het moeilijk wordt.
Cathe Notten, Bronja Versteeg, Lisanne Martens - 2014 - 128 p. - € 25,50
 
In april verschijnt de tweede herziene druk van deze uitgave. Klik op de hiernavolgende link voor meer informatie: Leren rekenen, 2e herziene druk

Met dit boek willen we leraren (in opleiding) late... Lees verder...

 Bestel 
     

       
Vorige   1   2   3   4   Volgende   


Terug

   
 

Aanraders


Anouke Bakx, Esther de Boer, Maartje van den Brand, Ton van Houtert : Werken met begaafde leerlingen in de klas

R. Reenders, W. Spijker, N. van der Vlugt : Spelend leren, leren spelen - Werkboek

Janssen-Vos F., Pompert B. : Startblokken van Basisontwikkeling

Cathe Notten, Bronja Versteeg, Lisanne Martens : Leren rekenen, ook als het moeilijk wordt.

Mieke van Groenestijn, Ceciel Borghouts, Christien Janssen : Protocol Ernstige RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie