Lerarenopleiding

  

Lerarenopleiding



      J. Berenst, S. Faasse, A. Herder, M. Pulles : Meer dan lezen   Meer dan lezen
J. Berenst, S. Faasse, A. Herder, M. Pulles - 2016 - 320 p. - € 34,95
 
Bekijk alvast een preview van Meer dan lezen.

Om mee te kunnen doen in de maatschappij is het noodzakelijk dat mensen met informatie kunnen omgaan. Dat is de kern van wat we Ďgeletterdheidí no... Lees verder...

 Bestel 
     

      M. van Riessen, F. Rovers, A. Wilschut : OriŽntatie op geschiedenis   OriŽntatie op geschiedenis
M. van Riessen, F. Rovers, A. Wilschut - 2016 - 560 p. - € 49,95
 
Het geschiedenisonderwijs werkt in Nederland, van basisschool tot en met centraal examen, met tien tijdvakken. De kern van de leerstof ligt vast in een aantal Ďkenmerkende aspectení per tijdvak, bijvoorbeeld absolutisme in de tijd van regenten en vorsten (17e eeuw) en industrialisatie in de tijd va... Lees verder...

 Bestel 
     

      Anouke Bakx, Esther de Boer, Maartje van den Brand, Ton van Houtert : Werken met begaafde leerlingen in de klas   Werken met begaafde leerlingen in de klas
Anouke Bakx, Esther de Boer, Maartje van den Brand, Ton van Houtert - 2016 - 192 p. - € 24,95
 
Passend Onderwijs voor alle kinderen zorgt er voor dat ook de ontwikkeling van de begaafde leerling de laatste jaren steeds meer aandacht krijgt. Het goed in kaart brengen van de onderwijsbehoeften van deze leerlingen blijft voor menig leerkracht een hele opgave, terwijl uitdagend onderwijs voor dez... Lees verder...

 Bestel 
     

      Arthur Bakker, Ilya Zitter, Simon Beausaert, Elly de Bruijn : Tussen opleiding en beroepspraktijk   Tussen opleiding en beroepspraktijk
Arthur Bakker, Ilya Zitter, Simon Beausaert, Elly de Bruijn - 2016 - 356 p. - € 32,95
 
Leren en werken goed laten aansluiten? Een complex vraagstuk! Studenten en startende werknemers zijn vaak niet optimaal voorbereid, opleiders weten niet goed wat er op de werkvloer speelt en praktijkbegeleiders hebben weinig zicht op wat stagiairs al op de opleiding hebben geleerd. Daarnaast zijn er... Lees verder...

 Bestel 
     

      Gertien Jasper, Mignon Hekkema : No-nonsense bewegingsonderwijs   No-nonsense bewegingsonderwijs
Gertien Jasper, Mignon Hekkema - 2015 - 176 p. - € 29,95
 
Niet ieder kind is even goed in sport. Om bewegingsonderwijs voor iedere leerling uitdagend te maken, moeten leerkrachten differentiŽren in hun lessen.

Auteur Gertien Jasper kreeg op de lerarenopleiding regelmatig vragen van studenten om concrete handvatten voor differentiatie. Samen met Mign... Lees verder...

 Bestel 
     

      Linda Boersma, Inge Elferink, Matthias Mitzschke : Vreemdetalenonderwijs geven   Vreemdetalenonderwijs geven
Linda Boersma, Inge Elferink, Matthias Mitzschke - 2015 - 264 p. - € 29,95
 
Werkvormen zijn de bouwstenen van een goede vakdidactiek. Zeker sinds de invoering van het Europees Referentiekader (ERK) is kennis over de taal minder relevant. Het doel is dat de leerling de taal kan gebruiken: hij moet deze zelfstandig kunnen lezen, luisteren, schrijven en spreken. Bovendien onth... Lees verder...

 Bestel 
     

      Ben Daeter : Verborgen hoogbegaafdheid   Verborgen hoogbegaafdheid
Ben Daeter - 2015 - 176 p. - € 14,95
 
Hoe kunnen leerkrachten voorkomen dat zij hoogbegaafdheid niet of pas heel laat signaleren? Over deze vraag is nog maar weinig gepubliceerd en Ben Daeter geeft in deze gids een aantal handreikingen. Hoogbegaafden vertellen zelf over het verborgen blijven van hun hoogbegaafdheid en welke impact dit h... Lees verder...

 Bestel 
     

      Tom Boves, Marijke van Dijk : Contact maken in het primair onderwijs   Contact maken in het primair onderwijs
Tom Boves, Marijke van Dijk - 2014 - 192 p. - € 29,95
 
Contact maken in het primair onderwijs helpt je om een geliefde, gezaghebbende en zelfverzekerde leerkracht te worden. Je leert professioneel om te gaan met kinderen en volwassenen. De auteurs focussen daarbij steeds op de vraag: hoe kun je zů presenteren en handelen dat anderen zich veilig b... Lees verder...

 Bestel 
     

      Robert Marzano & Wietske Miedema : Leren in vijf dimensies   Leren in vijf dimensies
Robert Marzano & Wietske Miedema - 2014 - 272 p. - € 33,50
 
Onze kennis van leerprocessen is de laatste decennia enorm toegenomen. De Amerikaanse onderzoeker Robert Marzano speelde daar een belangrijke rol in en ontwierp een praktisch model: Dimensions of learning. Daarmee kunnen leerkrachten lessen geven met activerende didactische werkvormen.
Lees verder...

 Bestel 
     

      Jos Winkels, Piet Hoogeveen : Het didactische werkvormenboek   Het didactische werkvormenboek
Jos Winkels, Piet Hoogeveen - 2014 - 376 p. - € 39,95
 
Door de juiste didactische werkvorm te kiezen, kunnen docenten met maximaal effect onderwijs geven. Het didactische werkvormenboek biedt de (toekomstige) docent een praktisch overzicht van bijna 250 didactisch onderbouwde werkvormen. Ook legt het de link naar de theorie en helpt het docenten om voor... Lees verder...

 Bestel 
     

       
1   2   Volgende   


Terug

   
 

Aanraders


Arthur Bakker, Ilya Zitter, Simon Beausaert, Elly de Bruijn : Tussen opleiding en beroepspraktijk

Anouke Bakx, Esther de Boer, Maartje van den Brand, Ton van Houtert : Werken met begaafde leerlingen in de klas

J. Berenst, S. Faasse, A. Herder, M. Pulles : Meer dan lezen

Jos Winkels, Piet Hoogeveen : Het didactische werkvormenboek

Robert Marzano, Wietske Miedema : Leren in 5 dimensies